lunes, 23 de febrero de 2015

CROISSANTS DOLÇOS I SALATS // CRUSANES DULCES Y SALADOS

Una de les coses que sempre tinc a casa és massa de full, normalment la compro fresca (m’agrada més), tot i que si no la he d’utilitzar en pocs dies la solc congelar. Ja que el procés de descongelar es rápid. La compro o bé rodona o bé rectangular en funció del que vulgui preparar. Avui us porto una coseta, que si teniu els ingredients a casa i es presenten convidats inesperats, pots preparar-ho en un plis plas mentre es fa el cafè!


Una de las cosas que siempre tengo en casa, es masa de hojaldre, normalmente la compro fresca (me gusta mucho más), aunque si no la tengo que utilizar en pocos días suelo congelarla. Ya que el proceso de descongelar es rápido. La compro redonda o rectangular en función de lo que quiera preparar. Hoy os traigo una cosita, que si tenéis los ingredientes en casa y se presentan invitados inesperados, puedes preparar-lo en un plis plas mientras se hace el café!


Els ingredients:
  • 1 massa de full preferiblement rodona (1 masa de hojaldre preferiblemente redonda) 
  • Nutella al gust (Nutella al gusto) 
  • 1 ou (huevo) 

La Preparació:
Coloquem la massa ben planeta i la partim en porcions triangulars com una pizza, com més porcions en fem més petitonets surten els croasants. Si la massa que tenim es rectangular podem fer tires de uns 4 cm d’ample per la meitat de la massa i així enlloc de mini croasants, fariem mininapolitanes.



Colocamos la masa bien plana y la partimos en porciones triangulares como una pizza, como más porciones hagamos, mas pequeñitos salen los croasanes. Si la masa que tenemos es rectangular podemos hacer tiras de unos 4cm de ancho por la mitad de la masa y así en lugar de minicroasants, hacemos mininapolitanas.


En la part més ampla de li posem el farcit que vulguem en el cas de fer-los farcits (jo els he fet meitat de nutela, i meitat de paté de tonyina), aleshores comencem a enrollar-los desde la part ampla a la punta, i deixem la punta a la part de sota. Els donem forma si volem fer-los les banyes i els anem colocant a sobre d’una safata amb un paper de forn.


En la parte más ancha le colocamos el relleno que queramos en el caso de hacerlos rellenos (yo los he hecho mitad de nutella y mitad de puré de atún), entonces empezamos a enrollarolos desde la parte ancha a la punta, y dejamos la punta en la parte de debajo. Les damos forma si queremos hacerles los cuernos y los vamos colocando en una bandeja con un papel de horno.




Tot seguit els pintem amb ou i en el cas dels saladets de tonyina, hi espolvorejarem orenga per sobre. I els enfornarem a 180º durant 10 minutets o fins que hagin agafat coloret. Els deixarem refredar a sobre d’una reixa per tal que no s’estovi la massa amb la calentor i la humitat.

Seguidamente los pintamos con huevo y en el caso de los saladitos de atún, les espolvoreamos orégano por encima. Y los horneamos a 180º durante 10 minutitos o hasta que hayan cogido colorcito. Los dejamos enfriar encima de una rejilla para que no se ablande la masa con el calor y la humedad.


No hay comentarios:

Publicar un comentario