viernes, 23 de mayo de 2014

LLENTIES A L'OLLA EXPRES / LENTEJAS EN LA OLLA RÁPIDA

Fa uns dies vaig comprar un bon grapat de llenties seques pardines a l'agrobotiga de la Cooperativa de Cambrils, tenia ganes de preparar-les jo des de zero i d'alguna manera una mica diferent a com les faig sempre (les podeu veure aquí). Total que com que sóc una mica desastre no penso mai en posar-les en remull, i mirant receptes, n'he trobat una de l'Arguiñano en el llibre de Atrévete a Cocinar, del qual us he parlat alguna vegada, en la qual les posa seques i m'hi he tirat de cap.

Hace unos días compré un buen puñado de lentejas secas pardinas en la Agrobotiga de la Cooperativa de Cambrils, tenía ganas de prepararlas yo desde zero y de alguna forma diferente de como las hago siempre (las podéis ver aquí). Total que como soy un poco desastre no me acuerdo nunca de ponerlas en remojo, y mirando recetas, he encontrado una de Arguiñano en el libro de Atrévete a Cocinar, del cual os he  hablado en alguna ocasión, en la cual las pone secas y me he tirado de cabeza.

M'ha agradat la recepta pel baix contingut en greixos i perque veritablement es moooolt senzilla de fer, ja em direu que us sembla. A més a més es la primera vegada que utilitzo la olla exprés per alguna cosa que no es verdura, no m'havia atrevit a fer-hi res... Jo sens dubte la repetiré!!

Me ha gustado la receta por el bajo contenido en grasas y porque verdaderamente es muuuuuuy sencilla de hacer, ya me diréis que os parece. Además es la primera vez que utilizo la olla rápida para hacer alguna cosa que no sea verdura, no me había atrevido a hacer nada... Yo sin duda la repetiré!!

Els ingredients (2persones):
  • 1 got o 225g de llenties (lentejas)
  • 100 g de xoriç (chorizo)
  • 1 ceba (cebolla)
  • 1 pastanaga (zanahoria)
  • 4 dents d'all (dientes de ajo)
  • sal
  • 1/2 cullerada de pebre vermell dolç (pimenton dulce)
  • 1 fulla de llorer (hoja de laurel)



La preparació:

Posem les llenties a l'olla exprés. Pelem la pastanaga, la ceba i els grans d'all. Ho agreguem tot a l'olla i li posem la fulla de llorer. Tallem el xoriç en 4 troços (els meus eren petitons i els he tallat per la meitat (han quedat de tres dits). Posem 3 gots (3/4 de l) d'aigua freda, posem la  sal al gust i la mitja culleradeta de pebre vermell dolç.

Ponemos las lentejas en la olla rápida. Pelamos la zanahoria, la cebolla y los dientes de ajo. Agregamos todo a la olla y le añadimos la hoja de laurel. Cortamos el chorizo en 4 trozos (los míos eran pequeños y los he cortado por la mitad (han quedado de tres dedos)). Vierte 3 vasos (3/4 de l) de agua fría, añadimos la sal al gusto y la media cucharadita de pimentón dulce.

Quan comenci a bullir, posem latapa i la tanquem (en la posició 2). Quan pugi l'indicador de presió (el pitorro), ho deixem coure durant 8 minuts.

Cuando empiece a hervir, ponemos la tapa y la cerramos (en la posición 2). Cuando suba el indicador de presión (el pitorro), dejamos cocer durante 8 minutos.

Apaguem el foc, movem la roda (amb compte de que cremar-nos) a la posició de "eliminar pressió", esperem qu surti tot el vapor i l'obrim.

Apagamos el fuego, movemos el mando (con mucho cuidado de no quemarnos) a la posición de "eliminar presión", esperamos que salga todo el vapor y la abrimos.

Retirem la fulla de llorer i pasem la ceba, la pastanaga i els alls al got de la batedora i ho triturem tot amb la batedora elèctrica. Posem el puré a l'olla, o barrejem bé i ja es pot servir.

Retiramos la hoja de laurel y pasamos la cebolla, la zanahoria y los ajos al vaso de la batidora y lo trituramos con la batidora eléctrica. Vertemos el puré en la olla, lo mezclamos bien y ya se puede servir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario