lunes, 29 de enero de 2018

FILET DE PORC FARCIT // SOLOMILLO DE CERDO RELLENO

Fent repas de receptes publicades i receptes pendents, m’he adonat que m’havia quedat pendent d’ensenyar-vos el plat que vaig preparar per la nit de Nadal, que ens ajuntem la familia a casa per fer cagar el tió. Aquest any em venia de gust fer algun plat elaborat, i em vaig decantar per fer uns filets de porc farcits, no és un plat massa complicat, així que us animo a fer-lo.

Haciendo repaso de recetas publicadas y recetas pendientes, me he dado cuenta que se me ha quedado pendiente enseñaros el plato que preparé para nochebuena, que nos juntamos la familia en casa para “cagar el tió”. Este año me apetecía hacer algún plato elaborado, y opté por hacer unos solomillos de cerdo rellenos, no es un plato complicado, así que os animo a hacerlo.

Els ingredients:
  • 6 filets de porc (solomillos de cerdo) 
  • Pernil dolç a talls (jamon dulce a lonchas) 
  • Formatge a talls (queso en lonchas) 
  • 2 cebes (cebollas) 
  • 1 porro (puerro) 
  • 4 pastanagues (zanahorias) 
  • Xampinyons (Champiñones) 
  • Sal i pebre (sal y pimienta) 
  • Herbes; llorer, sajolida, orenga y farigola (Hierbas: laurel, ajedrea, orégano y tomillo) 
  • Cúrcuma (cúrcuma) 

La preparació
En primer lloc amb l’ajuda d’un ganivet molt esmolat, vaig obrir els filets i els vaig deixar lo máxim plans possible, tot seguit els salpebrem i hi posem una capa de pernil dolç i una de formatge (aquí, hi podriem posar pinyons, o alguna coseta més, jo no vaig fer-ho per que la meva cunyada és alèrgica als fruits secs). Amb l’ajuda de fil de cuina, enrollem i lliguem els filets i els enrossim en una cassola.

En primer lugar, con la ayuda de un cuchillo muy afilado, abrí los solomillos y los dejé lo máximo plano posible, seguidamente los salpimentamos y por encima cubrimos con una capa de jamón dulce y otra de queso (aquí también podríamos ponerles piñones o algo mas, pero yo no lo hice porque mi cuñada es alérgica a los frutos secos). Con la ayuda de hilo de cocina, enrollamos y atamos los solomillos y les damos color en una cazuela.



Mentrestant piquem la ceba, la pastanaga i el porro i ho afegim a la cassola, junt amb els filets, hi posarem també el manat compost i deixarem que faci xup xup durant 2 horetes.

Mientras picamos la cebolla, la zanahoria y el puerro y lo añadimos a la cazuela, junto con los solomillos, le añadiremos el compuesto de hierbas y dejaremos que haga chup chup durante 2 horas.




Aleshores traurem la carn, i el manat compost i amb el túrmix pasarem tota la salsa, li posarem una culleradeta o dues de cúrcuma i els xampinyons trocejats, i que faci xup xup mitja horeta més. 

Entonces sacaremos la carne y el compuesto de hierbas y con el túrmix pasaremos toda la salsa, le pondremos una cucharadita o dos de cúrcuma y los champiñones troceados y que haga unchup chup de media horita.


Tallarem els filets a talls i els incorporarem a la salsa amb els xampinyons i que faci un últim xup xup i a reposar.

Cortaremos los solomillos a trozos y los incorporaremos a la salsa de champiñones i que haga el último chup chup y a reposar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario