viernes, 6 de febrero de 2015

BRAÇOS DE GITANO DE NATA I TRUFA // BRAZOS DE GITANO DE NATA Y TRUFA

Només havia preparat braços de gitano per quan feia els troncs de nadal, però l'altre dia em vaig animar a fer-ne un parell per als postres de la calçotada amb els amics del camping.

Els ingredients:
  • 5 ous mitjans (huevos medianos)
  • 150 grs de sucre (azúcar)
  • 150 grs de farina (harina)
  • una punteta de sal (pizca de sal)


La preparació:

Es mesclen els ous i la sucre uns minuts amb les varilles fins que agafi una mica de volum, i hi afegim la farina i la sal i ho remenem. S'extèn la massa per sobre el paper vegetal dins d'una safata de forn.

Se mezclan los huevos y el azúcar unos mintuos con las varillas hasta que coge un poco de volumen, y le añadimos la harina y la sal y lo mezclamos. Se extiende la masa por encima del papel vegetal dentro de una bandeja de horno.


Ho enfornem 10 minutets a 180º fins que quedi amb un poc de color, és important que no es faci molt, sinó es trencarà al doblegar-se.

Lo horneamos 10 minutitos a 180º hasta que quede con un poco de color, es importante que no se haga mucho, sinó se romperà al doblarlo.


Es treu la massa del forn i per sobre hi espolvorejarem una mica de sucre glas, aleshores posarem un altre paper vegetal per sobre (mantenint el de sota) i en calent, ho enrollarem, i així li donarem forma al bescuit.

Se saca la masa del horno y por encima le espolvoreamos un poco de azúcar glas, entonces pondremos otro papel vegetal por encima (manteniendo el de debajo) y en caliente, lo enrollaremos, y así le daremos forma al bizcocho.


Esperem que es refredi, deixant-lo enrollat.

Dejaremos que se enfríe, dejándolo enrollado.


Un cop està fred, el farcim d'allò que vulguem, en aquest cas, un el vaig farcir de nata i l'altra de trufa.

Una vez esté frío, los rellenamos de aquello que queramos, en este caso, uno lo rellené de nata y el otro de trufa.



Aleshores els tornem a enrollar i fem la cobertura com vulguem, com veureu en aquest cas simplement hi vaig tamissar sucre glas. Arribats en aquest punt si vulguessim fer el tronc de nadal, el cobririem de xocolata i abans que fós freda del tot marcariem les ralles, podeu veure la recepta del tronc aquí.

Entonces los volvemos a enrollar y hacemos la cobertura como queramos, como veréis en este caso simplemente les tamicé azúcar glas. Llegados a este punto, si quisiéramos hacer el tronco de navidad, lo cubriríamos de chocolate y antes que enfriara del todo marcaríamos las rayas, podéis ver la receta del tronco aquí.


No hay comentarios:

Publicar un comentario