martes, 18 de febrero de 2014

MACARRONS AMB BACALLÀ / MACARRONES CON BACALAO

Tenia aquesta pendent des de feia molt de temps, l'he tret de La cuina de sempre. Em va cridar l'atenció el fet que fos pasta amb bacallà, m'encanta el bacallà, m'agrada de tota manera i mai l'havia ni fet ni tastat amb pasta, així que no podia deixar passar l'oportunitat. És una recepta senzilla de fer, no té molts passos farragosos, en 40 minuts llesta!

Tenía esta pendiente desde hace mucho tiempo, la he sacado de La cuina de sempre. Me ha llamado la atención el hecho que fuera pasta con bacalao, me encanta el bacalao, me gusta de todas maneras i nunca lo había hecho ni probado con pasta, así que no podía dejar pasar la oportunidad. Es una receta sencilla de hacer, no tiene demasiados pasos complicados, en 40 minutos estará lista!

Els ingredients (3pers):
  • 210 grs de macarrons (macarrones)
  • 200 grs de bacallà esqueixat (trocitos de bacalao)
  • 1 ceba (cebolla)
  • 3 tomàquets (tomates)
  • llorer (laurel)
  • sal, pebre i sucre (sal, pimienta y azúcar)
  • formatge per gratinar (queso para gratinar)

La preparació:
En primer lloc cal pensar que hem de dessalar el bacallà, Es més recomanable posar-lo en remull el dia abans i canviar l'aigua dues o tres vegades, però si ho feu el mateix día li haureu de canviar l'aigua entre 6 i 8 vegades en un termini de 2-4 hores....i no us quedarà salat.

En primer lugar hace falta pensar en que tenemos que desalar el bacalao. Es mas recomendable ponerlo a remojo el día antes y cambiar el agua 2 o 3 veces, pero si lo hacéis el mismo día le tendréis que cambiar el agua 6 y 8 veces en un plazo de 2 - 4 horas... y no os quedará salado.

Quan comencem piquem la ceba ben petita i la posem a sofregir amb un bon raig d'oli d'oliva i una fulla de llorer i mentres rallem les tomàques. En aquest punt posarem a escalfar aigua per fer la pasta, amb un grapat de sal (i opcionalment una fulla de llorer).

Cuando empezamos picamos la cebolla bien finita y la ponemos a sofreír con un buen chorro de aceite de oliva y una hoja de laurel y mientras rallamos los tomates. En este punto pondremos a calentar agua para cocer la pasta, con un punyado de sal (y opcionalmente una hoja de laurel).

Quan la ceba està caramelitzadeta li afegim el tomàquet i esperem que es faci el sofregit, mentres fem a tallets petits el bacallà i posem la pasta a l'aigua bullint. Quan tenim el sofregit a punt li posem una mica de pebre recent molgut. Aleshores agafem la salsa i la piquem en el túrmix i la tornem a posar a la mateixa paella i li incorporem els bocins de bacallà i ho remenem be. Retirem la pasta que ja estarà llesta i la escorrem. Un cop llesta la posem també a la paella i ho remenem ben be.

Cuando la cebolla esta caramelizada le añadimos el tomate y esperamos a que se haga el sofrito, mientras hacemos a trocitos pequeños el bacalao y ponemos la pasta en agua hirviendo. Cuando ya tenemos el sofrito a punto le ponemos un poco de pimienta recién molida. Entonces cogemos la salsa y la picamos con el turmix y la volvemos a poner en la misma sartén y le incorporamos los trocitos de bacalao y lo mezclamos bien. Retiramos la pasta que ya estará lista y la escurrimos. Una vez lista la ponemos también en la sartén i lo mezclamos.

Posem els macarrons ja llestos en una safata que pugui anar al forn i li espolvorejem per sobre formatge per gratinar i ho enfornem fins que estigui llest. Ja ho podem servir.

Ponemos los macarrones ya listos en una safata que pueda ir al horno y le espolvoreamos por encima queso para gratinar y lo horneamos hasta que este listo. Ya lo podremos servir.

BON PROFIT!


BUEN PROVECHO!


No hay comentarios:

Publicar un comentario