miércoles, 5 de febrero de 2014

ESPAGUETIS AMB XAMPINYONS I PERNIL /ESPAGUETIS CON CHAMPINYONES Y JAMON

Aquest és un plat sorgit d'anar barrejant ingredients, i que el resultat va ser bo així que ja forma part del meu receptari particular i us el passo! jijij... A casa sóm molt fans de la pasta i dels xampinyons així que es habitual que els posi junts fent proves.

Este es un plato que sale de ir mezclando ingredientes, y que el resultado fue bueno, así que ya forma parte de mi receptario particular y os lo paso! jijiji... En casa somos muy fans de la pasta y de los champiñones así que es habitual que los ponga juntos haciendo pruebas.

Els ingredients (3):
  • 220 g d'espaguettis (espaguetis)
  • 1 brick de crema de llet o llet evaporada (crema de leche o leche evaporada)
  • 7-8 xampinyons (champinyones)
  • 4 talls de pernil salat (lonchas de jamón)
  • 1 ou (huevo)
  • formatge parmesà (queso parmesano)
  • oli, sal, pebre i orenga (sal, aceite, pimienta y orégano)

La preparació:

En una paella una mica gran hi posem els xampinyons i anem fent a tallets petits el pernil salat, que l'afegirem als xampinyons quan vegem que estan a punt, aleshores li fem dos tomets i li afegim la crema de llet o la llet evaporada (us ho deixo a gustos). Abans que la llet agafi temperatura li tirem el rovell de l'ou i li donem unes voltes. 

En una sartén un poco grande, ponemos los champiñones y vamos haciendo a trocitos pequeños el jamón, dónde añadiremos los champiñones cuando veamos que están a punto; entonces le damos dos vueltas y le añadimos la crema de leche o leche evaporada (os lo dejo al gusto). Antes que la leche coja temperatura le ponemos la yema del huevo y le damos unas vueltas.

Mentre ens esperem que la salsa s'espesseixi, posem a bullir la pasta segons les indicacions del fabricant (ho fem per aquest orde perque l'altre dia una noia que fa cuina napolitana va dir ben clar que la salsa sempre sempre espera a la pasta, no al revés que sinó es passa, ... he de trobar el blog d'aquesta noia....)

Mientras nos esperamos que la salsa espese, ponemos a hervir la pasta según las indicaciones del fabricante (lo hacemos en este orden porque el otro día una chica que hace cocina napolitana dijo muy claro que la salsa siempre siempre espera la a la pasta, no al revés, que sino se pasa, ... tengo que encontrar el blog de esta chica...)

Quan veiem que la salsa està agafant la textura que volem li espolvorejem una mica d'orenga i pebre acabat de moldre. Aleshores un cop els espaguettis estiguin escorreguts li posem la salsa. I si es agrada, espolvorejem parmesà i ja ho podem servir.

Cuando vemos que la salsa esta cogiendo la textura que queremos, espolvoreamos un poco de orégano y de pimienta recién molida. Entonces cuando los espaguettis estén escurridos les añadimos la salsa. Y si nos gusta, le espolvoreamos parmesano por encima y ya lo podemos servir.

BON PROFIT!

QUE APROVECHE!


No hay comentarios:

Publicar un comentario