martes, 11 de marzo de 2014

GALETES DE MANTEGA / GALLETAS DE MANTEQUILLA

A casa meva, les galetes sempre les prepara la meva germana, de fet pel meu sant el mes passat em va regalar una capseta de galetes seves i mmm.... que bones que li surten. Així que per celebrar el meu aniversari amb les companyes del curs de cosutra de Cosetes he decidit fer unes galetes. Així que he anat a casa dels meus pares a "robar" a ma germana la recepta i els seus tallapastes de formes.

En mi casa, las galletas siempre las prepara mi hermana, de hecho por mi santo, el mes pasado me regaló una cajita de galletas de las suyas y mmm... que buenas que le salen. Así que para celebrar mi cumpleaños con las compañeras de Cosetes he decidido hacer unas galletas. He ido a casa de mis pares a "robarle" a mi hermana la receta y sus cortapastas de formas.

Pel que fa a la mida, m'he decidit a fer-les mitjanes/petites, entre 3 i 4 cm, per tal de poder anar picant una mica mentre anem cosint! jijiji

Por lo que se refiere al tamaño, me he decidido a hacerlas medianas/pequeñas, entre 3 y 4 cm, para poder ir picando mientras estamos cosiendo! jijiji



Els ingredients:

  • 125 grs de mantega (mantequilla)
  • 125 grs de sucre extrafi (azúcar extrafino)
  • 1 ou (huevo)
  • 1 culleradeta de sucre avainillat (azúcar avainillado)
  • 250 grs de farina (harina)
La preparació:
En un bol o en una batedora, batim la mantega amb la sucre fins a obtenir una massa lleugera i cremosa, que serà quan hi afegirem l'ou i la sucre avainillat i barrejar-ho.

En un bol o en una batidora, batimos la mantequilla con el azúcar hasta obtener una masa ligera y cremosa, que será cuando le añadiremos el huevo y el azúcar avainillado y lo mezclamos.

Després tamissem la meitat de la farina en el bol i ho barrejem,  i a continuació tamissem l'altra meitat i també ho barrejarem.

Después tamizamos la mitad de la harina en el bol y lo mezclamos, y a continuación tamizamos la otra mitad y también lo mezclamos.

Un cop ho tenim tot, fem una massa suau i la envoliquem amb film transparent i la deixem reposar a la nevera mitja horeta. I mentres preescalfem el forn a 180º.

Una vez lo tenemos todo, hacemos una masa suave y la envolvemos con film transparente y la dejamos reposar en la nevera media hora. Y mientras precalentamos el horno a 180º.

Un cop passat el temps, estirem la massa en una taula enfarinada fins que ens quedi de 4 mm de gruix aproximadament i amb els tallapastes que haguem preparat, tallem la massa amb aquestes formes.

Una vez ha pasado el tiempo, estiramos la masa en una mesa enharinada hasta que nos quede de 4mm de espesor aproximadamente, y con los cortapastas que hemos preparado, cortamos la masa con estas formas.

Aleshores posem les galetes alienades en una safata de forn amb un paper de forn a sobre i ho enforem durant 15 minuts aproximadament o bé fins que es daurin. Abans de decorar-les si ho hem de fer les deixem refredar.

Entonces ponemos las galletas alineadas en una bandeja de horno con un papel de horno encima y lo horneamos durante 15 minutos aproximadamente o hasta que se doren. Antes de decorarlas, si lo tenemos que hacer las dejamos enfriar.

En el meu cas, en algunes hi he espolvorejat sucre glacé i en d'altres hi he posat xocolata de postres per sobre.

En mi caso, en algunas le he espolvoreado azúcar glas y en otras les he puesto chocolate de postres por encima.

BON PROFIT!!

BUEN PROVECHO!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario