viernes, 7 de junio de 2013

MANDONGUILLES AMB PÈSOLS

Avui us ensenyo una de les receptes que més m'agraden, tot i que els que em coneixeu sabeu que els pèsols no m'entusiasmen gens, els poso a molts llocs perque reconeixo que donen el seu toc.

Aquesta manera de fer les mandonguilles és tal i com les fa la meva sogra que queden realment fantàstiques, ja veureu que no tenen molta història, com la majoria de les meves receptes però us en llepareu els dits! Jo normalment en faig una cassola i ens ho menjem per dinar i ens en sobra per fer-ne 4 o 5 tuppers i al congelador.

Els ingredients (40 mandonguilles aprox):
  • 1k de carn picada mixta (1/2 porc i 1/2 vedella)
  • 1 ou
  • farina
  • all i julivert
  • pèsols
  • pa rallat
  • ceba
  • tomàquet
  • llorer

La preparació:


Es barreja la carn en un bol i s'hi posa sal i pebre, all i julivert, una mica de pa rallat i l'ou. Es mescla tot i es deixa reposar una estona (de vegades ho faig a la tarda i ho poso a la nevera, l'endemà al matí és quan continuo amb la recepta). 

Es fan les boletes i s'enfarinen i en la safata on les coloquem hi posem una mica de farina al cul. Es fregeixen i es reserven en la mateixa safata. Es cola l'oli que hem utilitzat i el tornem a posar a la cassola. Fem un sofregit de ceba, tomàquet i una fulla de llorer, un cop està al punt hi posem les mandonguilles i hi posem aigua quasi fins a cobrir-les i ho deixem coure 20-25 minuts a foc baix, després hi tirem els pèsols i ho coem tot deu minutets més. Aleshores ja ho tindrem llest i ho podem emplatar.

BON PROFIT!!






No hay comentarios:

Publicar un comentario