domingo, 13 de enero de 2013

TRONC DE NADAL / TRONCO DE NAVIDAD

Avui farem un recordatori de les festes que acaben de passar, i us posaré la recepta del meu primer tronc de nadal que vaig fer per la familia pel 24 a la nit, per fer-lo em vaig inspirar en el de Bon Tiberi.

Hoy haremos un recordatorio de las fiestas que acaban de pasar, y os pondré la receta de mi primer tronco de navidad, lo hice para la familia para la cena de nochebuena, para hacerlo me inspiré en el de Bon Tiberi.

Els ingredients (per 10 persones):
- 5 ous mitjans (huevos medianos)
- 150 g de sucre (azúcar)
- 150g de farina (harina)
- una punteta de sal (puntita de sal)
- sucre glass (azúcar glacé)
- nata per muntar (nata para montar)
- xocolata nestlé postres (chocolate nestlé postres)
- llet (leche)

La preparació:
Per fer el coc, barrejem els ous amb a sucre amb les varilles elèctriques fins que la massa agafi una mica de volum, seguidament hi afegim a la preparació la farina i la sal. Després extendrem la massa per sobre d'un paper vegetal en una safata de forn i ho enfornem durant 7 o 8 min a 200º, fins que quedi amb una mica de color, no ha de quedar massa cuita perque sinó quan l'enrotllem es trencarà. Es treu el coc del forn i quan encara estiqui calent agafem un altre paper vegetal i li espolvorejem sucre el pols, coloquem el coc per sobre i ho anem enrotllant perquè agafi forma. Li coloquem un drap de cuina per sobre i esperem que es refredi.

Para hacer el bizcocho, mezclamos los huevos con el azúcar con las barillas electricas hasta que la masa coja un poco de volumen, después añadimos a la preparación la harina y la sal. Luego extenderemos la masa por encima de un papel vegetal en una bandeja de horno y lo entramos en el horno durante 7 o 8  minutos a 200º, hasta que coja un poco de color, aunque no tiene que hacerse mucho porque sino al enrollarlo se romperá. Se saca el biscocho del horno y cuando aún esté caliente cojemos otro papel vegetal y le espolvoreamos azúcar glacé, colocamos el bizcocho por encima y lo vamos enrollando para que coja forma. Le ponemos un trapo de cocina por encima y esperamos que se enfríe.

Una vegada fred, farem el relleno, jo simplement el vaig fer amb nata muntada i 3 porcions de xocolata nestlé postres, així que vaig fer-ne com una trufa.

Una vez frío, haremos el relleno, yo simplemente lo hice con nata montada y tres porciones de chocolate nestle postres, así que lo hice como una trufa.

Quan ja li hem posat el relleno, farem la cobertura amb la resta de porcions de la tauleta de xocolata fusa i li afegirem una mica de llet. Una vegada colocada la cobertura, ens esperarem que es comenci a refredar i amb l'ajuda d'una forquilla farem les ratlles que simularan les vetes del tronc de l'arbre.

Cuando ya le hemos puesto el relleno, haremos la cobertura con el resto de porciones del chocolate fundido y le añadiremos un poco de leche. Una vez colocada la cobertura, nos esperaremos a que se empiece a enfriar y con la ayuda de un tenedor haremos las rayas que simularan las marcas del tronco del árbol.



No hay comentarios:

Publicar un comentario