lunes, 13 de febrero de 2017

MELMELADA DE TARONJA // MERMELADA DE NARANJA

Ja havia fet melmelada altres vegades, però m'he vist una mica forçada a fer-ne de taronja degut a que per les ventades dels últims dies, van caure bastantes taronjes dels tarongers de casa. Així que em vaig posar a buscar receptes i n'he trobat algunes d'interessants i que probablement en els propers dies miraré de fer. Avui però us ensenyaré la meva versió, la que he fet només amb taronja.

Ya había  hecho mermelada en otras ocasiones, pero me he visto un poco forzada a hacerla de naranja debido a que el ventanal de los últimos días, cayeron bastantes naranjas de los naranjos de casa. Así que me puse a buscar recetas y he encontrado algunas de interesantes, y que probablemente en los próximos días miraré de hacer. Hoy pero os enseñaré mi versión, la que he hecho sólo con naranja.


Els ingredients:
  • 500 grs de taronja pelada i sense la part blanca (naranja pelada y sin partes blancas)
  • 30 grs de suc de llimona (zumo de limón)
  • 300 grs de sucre (azúcar)

La preparació:

Abans de res posarem un plat petit en el congelador.

Antes de nada ponemos un plato pequeño en el congelador.

Tant és que la fem en la thermomix que de manera més tradicional, primer posarem els tres ingredients en el got de la thermomix (10 segons / velocitat 6) o en el de la batedora i  ho piquem tot 10 segons. Aleshores en la thx programem 25 minuts /varoma / velocitat 1 i, en lloc del cubilete hi posarem el cistellet sobre la tapa per evitar els esquitxos. Si sequim en el modus tradicional, posarem la mescla en un cassó i un bon foc i ho anem removent molt sovint perque no s'enganxi durant els 25 minuts.

Da igual que lo hagamos en thermomix que de modo tradicional, primero pondremos en los tres ingredientes en el vaso de la thx (10 segundos / velocidad 6) o en el de la batidora y lo picamos 10 segundos. Entonces en la thermomix programamos 25 minutos / varoma / velocidad 1 y, en lugar del cubilete, ponemos el cestillo sobre la tapa para evitar salpicaduras. Si seguimos el modo tradicional, pondremos la mezcla en un cazo y con un buen fuego lo iremos haciendo removiendo muy a menudo para que no se pegue durante 25 minutos.

Passat el temps per comprovar si la textura de la melmelada és la que ens agrada, farem un truc. Recuperem el plat que hem posat al congelador, i hi posem una culleradeta de la melmelada en el plat, es refredarà ràpidament i així veurem la textura de la nostra melemelada una vegada s'hagi refredat, si ens agrada la donem per acabada y la posem en un pot  y si no es la textura que ens agrada encara, la courem un parell de minuts més. y la tornem a comprovar.

Pasado el tiempo para comprobar si la textura de la mermelada es la que nos gusta, usaremos un truquillo. Recuperamos el plato que habíamos puesto en el congelador, vertemos una cucharadita de mermelada en el plato y se enfriará rápidamente así veremos la textura de nuestra mermelada una vez haya enfríado, si nos gusta la damos por terminada y ya la podemos poner en botes sino pues la cocemos dos minutos mas y volvemos a comprobar.

A mi amb aquesta quantitat em surt un pot, així que com que és ja per menjar demà mateix, no faig cap procés, per tancar el pot.

A mi con esta cantidad me sale un bote, así que como ya es para comer mañana mismo, no hago ningún proceso, para cerrar el bote.



No hay comentarios:

Publicar un comentario