sábado, 18 de abril de 2015

PA DE MOTLLE // PAN DE MOLDE

Aquesta setmana sembla que l'hagi dedicat al pa, ja heu vist que últimament m'he aficionat a fer pa casolà, em crida l'atenció experimentar amb farines, i receptes diferents, avui us vull ensenyar una recepta de pa de motlle. M'he basat amb la de Maria Lunarillos que podeu trobar aquí (en la seva web també hi trobareu tot d'accessoris per la cuina!).

Esta semana parece que la haya dedicado al pan, ya habéis visto que últimamente me he aficionado a hacer pan casero, me llama la atención experimentar con harinas, y recetas diferentes, hoy os quiero enseñar una receta de pan de molde. Me he basado en la de Maria Lunarillos que podéis encontrar aquí (en su web también podréis encontrar todo de accesorios para la cocina!).

El meu motlle és de 23cm, i amb les quantitats de la recepta me'n surten dos!

Mi molde es de 23cm, y con las cantidades de la receta me salen dos!



Els ingredients:
  • 660 g farina per fer pa (harina panadera)
  • 220 g aigua (agua)
  • 220 g de llet (leche)
  • 25 g de mantega (mantequilla)
  • 5 g de sucre (azúcar)
  • 10 g de sal (sal)
  • 5 g de llevadura de panaderia seca o 15 g de llevadura fresca (levadura de panadería seca o levadura fresca)


La preparació:

Aquest pa el farem directament, és a dir, barrejant tots els ingredients de cop, inclosa tota la farina, i fent solament les dues fermentacions de rigor, una abans de formar la barra i l'altra amb el pa ja format. Per a això posem tots els ingredients en un bol gran i ho barrejem bé amb una rasqueta. Quan ja no quedi farina suelta, ho passem a l'encimera i ho amassem.

Este pan lo haremos directo, es decir, mezclaremos todos los ingredientes de golpe, incluida toda la harina panadera, y hacer solo las dos fermentaciones de rigor, una antes de formar la barra y otra con el pan ya formado. Ponemos todos los ingredientes en un bol grande y mezclamos bien con una rasqueta. Cuando ya no quede harina suelta, lo pasamos a la encimera y ho amasamos.

Quan la massa estigui fina i elàstica fem amb ella una bola i la posem amb la costura cap a dalt en un bol gran untat una mica amb oli. La tapem amb plàstic o amb un drap i deixem que dobli el seu volum.

Cuando la masa esté fina y elástica hacemos con ella una bola y la ponemos con la costura hacia arriba en un bol grande untado de aceite. La tapamos con plástico o un paño y dejamos que doble el volumen.

Una vegada que hagi doblat el volum, la volquem sobre la encimera ben enfarinada. L'aplastem molt bé amb les mans per treure-li tot l'aire, perque del contrari ens sortirien bombolles grans en el pa. La deixem que es relaxi cinc minuts, ben tapada.

Una vez que haya levado la volcamos sobre la encimera bien enharinada. La aplastamos muy bien con las manos para quitarle todo el aire, porque de lo contrario nos saldrían burbujas gordas en el pan. La dejamos que se relaje cinco minutos, bien tapada.

Ens posarem a prop del motlle que utlitzarem per agafar la mida del rollo que hem de fer. Jo utilitzo el motllo que us he posat més amunt. Partim la massa entre dos i fem un rectangle amb la massa, d'ample més petit que el llarg del motlle, i es comença a enrollar pel costat curt, apretant bé amb cada volta perque quedi ben plegadet el rollo a la base. Seguim fins a acabar el rollo, aplastant bé les vores perque es selli.

Nos ponemos cerca el molde que vayamos a usar para coger la medida del rollo que vamos a hacer. Yo utilizo el molde que os he enseñado mas arriba. Partimos la masa en dos y hacemos un rectángulo con la masa, de ancho más pequeño que el largo del molde y empezamos a enrollarla por el lado corto, apretando bien con cada vuelta para que quede bien pegadito el rollo a la base. Seguimos hasta acabar el rollo, aplastando bien el borde para que se selle.

Amb molt de compte, agafem el rotllo i el posem dins del motlle, amb la unió cap a baix. Ho deixem llevar ben tapat. Mentres posem a preescalfar a 230º (amb aire)/250º (sense aire). Quan el pa hagi doblat el volum, tapem el motllo amb paper d'alumini i ho posem al forn i ho coem durant 20 minuts. Baixem la temperatura a 190º i ho seguim coent us altres 15 minuts. Els últims 10 minuts li traiem el paper d'alumini per tal que agafi una mica de color.

Con mucho mimo, cogemos el rollo y lo metemos dentro del molde, con la unión hacia abajo. Lo dejamos levar bien tapado. Mientras, ponemos el horno a calentar a 230º (con aire) / 250º (sin aire).
Cuando el pan haya doblado el volumen, tapamos el molde con papel de aluminio y metemos el molde en el horno y lo cocemos 20 minutos. Bajamos la temperatura 190º y seguimos cociendo otros 15 minutos. Los últimos 10 minutos le sacamos el papel de aluminio para que coja un poco de color.

Ho traiem, deixem que s'atemperi una mica i el passem a una rejilla amb compte de no cremar-nos. Un cop fred ens el podem menjar directament o si en feu quantitat com he fet jo, un cop fred, l'he tallat a llesquetes i l'he posat en un tupper al congelador. Quan necessito una llesca la trec i en 5 minutets es descongela sola!!

Lo sacamos, dejamos que se temple un pelín y lo pasamos a una rejilla con cuidado de no quemarnos. Una vez frío nos lo podemos comer directamente o si hacéis cantidad como he hecho yo, una vez frío, lo cortamos a rebanadas y las guardamos en un tupper en el congelador. Cuando necesito una rebanada la saco y en 5 minutos se descongela sola!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario