viernes, 15 de marzo de 2013

ESPATLLA DE CORDER AL FORN / ESPALDA DE CORDERO AL HORNO

Avui una recepta molt més elaborada que les anteriors, he de dir que em feina una mica de respecte, però amb tranquilitat i paciència va quedar genial, i amb la textura que li tocava.

Hoy una receta mucho mas elaborada que las anteriores, tengo que decir que me daba un poco de respeto, pero con tranquilidad y paciencia va a quedar genial y con la textura que le tocaba.

Els  ingredients:
  • 2 espatlles de corder (espalda de cordero)
  • 2 cebes tallades grans (cebollas)
  • 1 copa de conyac (coñac)
  • 1 branca de romaní (romero)
  • 2 grans d'all sencers (ajos)
  • 3 tomaquets a troços o rallats (tomates)
  • 1 fulla de llorer (laurel)
  • farigola (tomillo)
  • oli, sal, aigua (aceite, sal y agua)

La preparació:
Netejem la carn sota el raig de l'aixeta per eliminar restes de sang, seguidament es col·loquen les espatlles en una safata de forn, es salpebren i es reguen amb oli. S'enfornen a 220º durant 20'. Mentre es talla la ceba a troços grans, els alls sencers i el tomàquet o rallat o a troços. Aleshores coloquem les herbes a la safata, la ceba, el tomàquet, el llorer, els alls i un got ben ple de conyac per sobre tot. Ara de tant en tant només haurem d'anar tirant el suquet per sobre la carn i que es vagi fent a poc a poc, donant-li la volta tranquilament per tot arreu, durant 1h 30'.

Limpiamos la carne debajo del chorro del grifo para eliminar los restos de sangre, seguidamente se colocan las espaldas en una bandeja de horno, salpimentadas y regadas con aceite. Se hornean a 220º durante 20'. Mientras cortamos la cebolla a trozos grandes, preparamos los ajos enteros y el tomate o lo rallamos o lo troceamos. Entonces colocamos las hierbas en la bandeja, la cebolla, el tomate, el laurel, los ajos y un vaso bien lleno de coñac, por encima de todo. Ahora de vez en cuando solo tenemos que ir echando por encima de la carne el jugo y que se vaya haciendo poco a poco, dándole la vuelta tranquilamente por todas partes, durante 1h 30'.


Passades 2 o 3 hores  (des de l'inici de tot) el xai estarà torradet. Els últims 10' hi podem posar l'acompanyament (xampinyons, patata....).

Pasadas 2 o 3 horas (desde el inicio del todo), el cordero estará tostadito. En los últimos 10' le podemos incorporar el acompañamiento (champiñones, patatas...)




BON PROFIT!

BUEN PROVECHO!

No hay comentarios:

Publicar un comentario