jueves, 4 de abril de 2013

FIDEUÀ

Mmm.... feia dies que no en feiem a casa i de tant en tant en faig.... fideuà o fideus de peix, depèn de com ho mireu... jijijii.

Mmm... hacía días que no hacíamos en casa y de vez en cuando toca... fideuà o fideos de pescado, depende de como lo mireis... jijiji.

Aquesta recepta l'he anat adaptant a mesura que l'he feta, fins que n'ha quedat la meva versió, una mica d'un, una mica d'un altre i així és la meva. 

Este receta la he ido adaptando a medida que la he ido haciendo, hasta que ha quedado mi versión, un poco de uno, un poco de otro y así es la mía!

Els ingredients (2 pers):
  • 200grs de fideus del nº2 (fideos nº2)
  • 2 alls (ajos)
  • sépia trocejada (sepia troceada)
  • musclos (mejillones)
  • gambes pelades (gambas peladas)
  • 1L caldo de peix (caldo de pescado)

La preparació:

En primer lloc en una paella gran o una cassola (com la de la foto) posem un raig d'oli abundant i hi incorporem els alls sencers i pelats, quan comencen a estar daurats els retiro i hi posem els fideus en cru. Els anem remenant per tal que agafin coloret, però no se'ns cremin sinó no servirà per res, segurament la primera vegada us quedaran més blanquets per por precisament a això, a que no es cremin, però no patiu, ja li trobareu el puntet. Quan els tenim en el nostre punt els retirem i els reservem.

En primer lugar en una sartén grande o en una cazuela (como la de la foto) ponemos un chorrito de aceite abundante y incorporamos los ajos enteros pelados, cuando empiezan a estar dorados los retiramos y añadimos los fideos en crudo. Los vamos removiendo para que cojan colorcito, pero que no se quemen sinó no servirá para nada, seguramente la primera vez os quedaran mas blanquitos por miedo precisamente a esto, a que no se quemen, pero no sufráis, ya le encontraréis el puntito. Cuando los tenemos en nuestro punto los retiramos y reservamos.

Mentrestant en un cassó posem el caldo de peix a calentar, que vagi fent.

Mientras en un cazo ponemos el caldo de pescado a calentar, que vaya haciendo.

Seguidament, a la paella gran, posem un altre raig d'oli i hi incorporem la sépia, trocejadeta petita, que es vagi fent, a mitja cocció hi afegim les gambes pelades i quan quasi que estiguin les dues coses llestes hi tirem els musclos (aquests jo els compro congelats). Quan veiem que les tres coses estan llestes i tornem a tirar els fideus i tot seguit hi incorporem el caldo de peix calentet, anem vigilant que el caldo s'anirà reduïnt i hem de mirar si li cal que n'afegim o si pel contrari ja està llest.

Seguidamente, en la sartén grande, ponemos otro chorrito de aceite y añadimos la sepia, troceadita pequeña, que se vaya haciendo, a media cocción le añadimos las gambas peladas y cuando casi estén las dos cosas listas le añadimos los mejillones (estos yo los compro congelados). Cuando vemos que las tres cosas estan listas incorporamos los fideos  y luego el caldo de pescado calentito, vamos vigilando que el caldo irá reduciendo y tenemos que mirar si hace falta que añadamos o por el contrario ya está listo.

A nosaltres és un plat que no ens agrada que quedi ni sec ni caldós, sinó en el seu punt just (no sé si s'aprecia massa bé a la fotografia).

A nosotros, es un plato, que no nos gusta que quede ni seco ni caldoso, sino que en su punto justo (no se si se aprecia demasiado en la fotografía).

Com ja sabeu es pot acompanyar d'una mica d'all i oli.

Como ya sabéis se puede acompañar de un poco de all y oli.

BON PROFIT!!

BUEN PROVECHO!!




No hay comentarios:

Publicar un comentario