viernes, 28 de noviembre de 2014

PA D'OLIVES // PAN DE ACEITUNAS

Fa uns dies a casa vam fer pa sense amassar, tenim la recepta i l'explicació aquí. Doncs amb la massa que ens va sobrar hem anat fent diferents variacions de pa, a mi particularment un dels pans que em tornen boja és el pa d'olives i me'n podia estar de fer-lo. El que passa és que quan em vaig posar a fer-lo només tenia olives verdes, però bé, el vam fer igual, el resultat.... per la foto jutjeu vosaltres mateixos!! Jo només puc dir que boníssssssim!!

Hace unos días en casa hicimos pan sin amasar, tenemos la receta y la explicación aquí. Pues con la masa que nos sobró hemos ido haciendo diferentes variaciones de pan, a mi particularmente uno de los panes que me vuelven loca es el de aceitunas y no me pude estar de hacerlo. Lo que pasa es que cuando me puse a ello, sólo tenía aceitunas verdes, pero bueno, lo hicimos igual, el resultado... por la foto juzgad vosotros mismos!! Yo sólo os puedo decir que es buenísssssssimo!!

Ingredients:
  • 1400 gr. de farina (harina)
  • 680 cc. d'aigua tèbia (agua templada) 
  • 20gr. de sal (sal)
  • 20gr. de levadura fresca (levadura fresca)
  • Un grapat d'olives verdes (Un puñado de aceitunas verdes)




La preparació:

Agafem les olives verdes i les tallem a aros, i les reservem.

Cogemos las aceitunas verdes y las cortamos a aros y las reservamos.

Barrejem tots els ingredients (no els amassem) en un recipient fins que quedin ben integrats. Tapem amb un film i ho deixem reposar dues horetes. Aleshores apartem la quantitat de massa que vulguem utilitzar, li mesclem les olives trocejades i li donem forma amb les mans lleugerament enfarinades i ho deixem reposar 40 minutets més.

Mezclar todos los ingredientes (no amasar) en un recipiente hasta que queden bien integrados. Tapar con film y deja reposar 2 horas. Entonces apartamos la cantidad de masa que queramos utilizar, le mezclamos las aceitunas troceadas y le damos forma con las manos ligeramente enharinadas y lo dejamos reposar unos 40 minutos.

La resta de massa es guarda en un recipient tapat a la nevera.

El resto de masa se guarda en un recipiente tapado en la nevera.

Passat el temps d'espera li fem uns talls a la massa reposada  li espolvorejem farina per sobre. El coloquem en una safata y ho enfornem (previament preescalfat) a 200º durant uns 25-30 minuts.

Pasado el tiempo de espera le hacemos unos cortes en la masa reposada, le espolvoreamos harina por encima. Lo colocamos en una bandeja y lo hornemaos (previamente precalentado) a 200º durante unos 25-30 minutos.

martes, 25 de noviembre de 2014

LLOM AMB SALSA DE PEBRE // LOMO EN SALSA DE PIMIENTA

El llom amb una salseta sempre vé de gust no? Doncs avui us el porto amb pebre! Fàcil, fàcil i mooolt resultón!

El lomo con una salsita simepre viene de gusto no? Pues hoy os lo traigo con pimienta! Fácil, fácil y muuuuuy resultón!

No és gens complicat i us ho recomano.

No es nada complicado y os lo recomiento.

Els ingredients (per 3):
  • 9 talls de llom finets (9 lonchas de lomo finitos)
  • 1/2 brick de llet evaporada (1/2 brick de leche evaporada)
  • grans de pebre (granos de pimienta verde)
  • bovril (bovril)

La preparació:

En la planxa calenta passem els talls de llom fins que estiguin dauradets i els reservem.

En la plancha caliente pasamos las lonchas de lomo hasta que estén doraditos y los reservamos.

En una paella amb una mica d'oli li posem els granets de pebre verda amb una miqueta del seu suc (una miqueta eh? que sinó picará bastant). I seguidament li posem la llet evaporada (utitlitzo aquesta perque és més lleugera que la crema de llet) i li donem unes voltetes. Aleshores li posem una cullerada de postres de bovril i ho remenem ben bé.

En una sartén con un poco de aceite le ponemos los granitos de pimienta verde con un poco de su jugo (un poco eh? que sino picará bastante). Y seguidamente le ponemos la leche evaporada (utilizo esta porque es más ligera que la crema de leche) y le damos unas vueltecitas. Entonces le ponemos una cucharada de postre de bovril y lo mezclamos bien.

A continuació li afegim els talls de llom que haviem reservat i ho deixem una estoneta que faci xup xup i s'integri tot plegat. Es serveix calent!

A continuación le añadimos las lonchas de lomo que habíamos reservado y lo dejamos un ratito que haga chup chup y se integre todo. Se sirve caliente!





sábado, 22 de noviembre de 2014

PA SENSE AMASSAR // PAN SIN AMASAR

Tenia moltes ganes de fer pa, i voltant pel grup Què cuinem avui i per els blogs que segueixo, em va cridar l'atenció aquesta recepta de la Dolors, us la recomano per la seva senzillesa. Amb la quantitat que vaig fer de massa vam tenim pa per 4 dies, fornejant-lo a mesura que el necessitavem.

Tenía muchas ganas de hacer pan, y dando una vuelta por el grupo Què cuinem avui? y por otros blogs que sigo, me llamó la atención esta receta de Dolors, os la recomiendo por su sencillez. Con la cantidad que hice de masa tuvimos pan para 4 días, horneandolo a medida que lo necesitábamos.

Ingredients:
  • 1400 gr. de farina (harina)
  • 680 cc. d'aigua tèbia (agua templada) 
  • 20gr. de sal (sal)
  • 20gr. de levadura fresca (levadura fresca)



La preparació:

Barrejem tots els ingredients (no els amassem) en un recipient fins que quedin ben integrats. Tapem amb un film i ho deixem reposar dues horetes. Aleshores apartem la quantitat de massa que vulguem utilitzar, li donem forma amb les mans lleugerament enfarinades i ho deixem reposar 40 minutets més.

Mezclar todos los ingredientes (no amasar) en un recipiente hasta que queden bien integrados. Tapar con film y deja reposar 2 horas. Entonces apartamos la cantidad de masa que queramos utilizar, le damos forma con las manos ligeramente enharinadas y lo dejamos reposar unos 40 minutos.
La resta de massa es guarda en un recipient tapat a la nevera.

El resto de masa se guarda en un recipiente tapado en la nevera.

Passat el temps d'espera li fem uns talls a la massa reposada  li espolvorejem farina per sobre. El coloquem en una safata y ho enfornem (previament preescalfat) a 200º durant uns 25-30 minuts.

Pasado el tiempo de espera le hacemos unos cortes en la masa reposada, le espolvoreamos harina por encima. Lo colocamos en una bandeja y lo hornemaos (previamente precalentado) a 200º durante unos 25-30 minutos.

(Amb la massa que hem deixat a la nevera, quan la necesitem fem com pa primera vegada li donem forma i ens esperem 40 minuts, i cap al forn.)

(Con la masa que hemos dejado en la nevera, cuando la necesitemos hacemos lo mismo que hemos hecho la primera vez, coger masa, darle forma, esperar unos 40 minutos y al horno.)



jueves, 20 de noviembre de 2014

NAPOLITANES DE XOCOLATA // NAPOLITANAS DE CHOCOLATE

Ja feia molts dies que hem rondava pel cap fer napolitanes dolces, ja he fet alguns aperitius amb massa de full salats aquí i aquí, però així dolç i petit no havia fet res. Així que aprofitant que el cap de setmana hi havia els amics del camping per casa vaig aprofitar per fer-ne algunes per esmorzar.

Ya hacía muchos días que me rondaba por la cabeza hacer napolitanas dulces, ya he hecho algunos aperitivos salados con masa de hojaldre aquí i aquí, pero en dulce y pequeño no había hecho nada. Así que aprovechando que el fin de semana tenía a los amigos del camping por casa, aproveché para hacer algunas para el desayuno.

Són realment senzilles de fer i queden molt bones. Aquestes idees són "culpa" del grup de cuina Què cuinem avui? del facebook.

Son realmente sencillas de hacer y quedan muy buenas. Estas ideas son "culpa" del grupo de cocina Què cuinem avui? de facebook.

Els ingredients:
  • 1 massa de full (hojaldre)
  • nutela
  • 1 ou (huevo)

La preparació:

Estenem la massa de full, en el meu cas es rectangular així que la parteixo per la meitat a lo llarg, aleshores tallem parts d'uns 3 cm d'ample i ens quedarà tota la massa en rectangles (a mi me'n surten 16).

Extendemos el hojaldre, en mi caso rectangular, así que lo parto por la mitad a lo largo, y entonces cortamos partes de unos 3 cm de ancho y nos quedará toda la masa en rectángulos (a mi me salen 16).

En una punta de cada porció li untem una mica de nutela i ho enrosquem desde la part de nutela, aleshores presionem una mica els extrems (tot i que després quan s'infli la massa de full pujarà una mica). Amb un ou batut, les pintarem per sobre.

En una punta de cada porción le untamos un poco de nutela y lo enroscamos desde la parte de la nutela, entonces presionamos un poco en los extremos (aunque después cuando se hinche el hojaldre subirá un poco). Con un huevo batido, las pintamos por encima.

Ho enformen amb el forn a 180º (previament preescalfat) durant uns 10 minuts o fins que vegem que la massa s'ha enrrossit i la tenim a punt.

Lo horneamos a 180º (previamente precalentado) durante 10 minutos o hasta que veamos que la massa se ha dorado y la tenemos a punto.



martes, 11 de noviembre de 2014

M-PRESS PER FER CROQUETES

Em fa gràcia ensenyar-vos un dels gatgets que he comprat últimament a Tupperware per fer croquetes/canalons/varetes, etc... La recepta de les croquetes ja us la vaig ensenyar aquí, però per fer-les sempre era una mica pringós el tema i gràcies al M-press ens facilita la feina i molt (vull deixar clar que no m'enduc cap comissió per això eh? jiji, simplement que vaig quedar encantada amb la compra i us ho volia transmetre) 

Me hace gracia enseñaros uno de los gatgets que he comprado últimamente en Tupperware para  hacer croquetas/canalones/varitas, etc... La receta de las croquetas ya os la enseñé aquí, pero para hacerlas siempre era un poco pringoso el tema y gracias al M-Press nos facilita el trabajo y mucho (quiero dejar claro que no me llevo ninguna comisión por eso eh? jijij, simplemente quedé encantada con la compra y os lo quiero transmitir)


Coloquem la massa a l'interior de l'aparell i amb tot col·locat al seu lloc, anem presionant amb la peça blava i ens sortira per sota tres tires cilindriques de massa, aleshores ajudant-nos d'un ganivet, utilitzem la part inferior com a guia, en tallem els cilindres a la mida que vulguem (canaló, croqueta, etc...).

Colocamos la masa en el interior del aparato y con todo colocado en su sitio, vamos presionando con la pieza azul y nos saldrán por a bajo tres tiras cilindricas de masa, entonces ayudandonos de un cuchillo, y utilitzando la parte inferior como guía, cortaremos los cilindros a la medida que queramos (canalón, croqueta, etc...)

Arribat en aquest punt ja només ens cap passar cada croqueta per ou i pa rallat i ja les tenim llestes com les que us ensenyo, per posar-les o bé al forn o en una paella amb abundant oli calent (això us ho deixo a la vostra elecció)

Llegado este punto ya sólo nos falta pasar cada croqueta por huevo y pan raado y ya las tenemos listas como las que os enseño, para ponerlas en el horno o bien en una sartén con abundante aceite caliente (esto ya os lo dejo a vuestra elección).


viernes, 7 de noviembre de 2014

TIRAMISSÚ // TIRAMISU

Fa un temps que estic en un grup de facebook que es diu Què cuinem avui? És un grup genial, simplement ens ensenyem fotos de receptes, idees, trucs,... és dels pocs grups que no te un pilot de normes i que sóm més de 5000 persones i no hi ha mal rollo!! Tot al contrari, hi ha molt bon ambient, tothom ensenya el que fa, tant a diari com en dies especials... Així doncs la Tere Poquet, va penjar la recepta del tiramissú amb fotos i pas per pas, no em vaig poder resistir a provar-la i aquí la teniu!

Hace un tiempo que estoy en un grupo de facebook que se llama Què cuinem avui? Es un grupo genial, simplemente nos enseñamos fotos de recetas, ideas, trucos, ... es de los pocos grupos que no tiene un montón de normas y que somos mas de 5000 personas y no ha mal rollo!! Al contrario, hay muy buen ambiente, todos enseñamos lo que hace, tanto a diario como en dias especiales... Así pues, Tere Poquet, colgó la receta del tiramissú con fotos y paso a paso, y no me pude resistir a probarla y aquí la tenéis!

Els ingredients:
  • melindros (bizcochitos) melindros (bizcochitos)
  • cafè (cafè)
  • 500grs de mascarpone (mascarpone)
  • 5 ous (huevos)
  • 8 cullerades de sucre (azúcar)
  • cacao en pols (cacao en polvo)


La preparació:

Separem les clares dels rovells, i per separat muntem les clares a punt de neu i per altra banda mesclem els rovells amb la sucre.

Separamos las claras de las yemas, y por separado montamos las claras a punto de nieve y por otra parte mezclamos las yemas con el azúcar.

A poc a poc i amb compte, mesclem les clares amb la preparació dels rovells i la sucre ho anem remenant amb molt de compte, per tal que no baixin les clares. En aquest moment li afegirem el mascarpone i ho remenem fins que s'integri.

Poquito a poco  con cuidado, mezclamos las claras con la preparación de las yemas y el azúcar y lo vamos removiendo con mucho cuidado, para que no bajen las claras. En este momento le añadiremos el mascarpone y lo removemos hasta que se integre.

Aleshores en una platara posarem una capa de melindros i amb l'ajuda d'un pinzell, els untarem ben bé de cafè (de manera generosa), per tal que en tingui el gust. Després hi aboquem la meitat de la crema i l'escampem uniformement, per sobre li espolvorejem cacao. I procedirem a fer una altra capa igual.

Entones en una bandeja pondremos una capa de melindros o bizcochitos y con la ayuda de un pincel, los untamos bien de café (de forma generosa), para que cojan gusto. Luego verteremos la mitad de la crema y la esparcimos uniformemente, por encima le espolvoreamos una capa de cacao. Y procediremos a hacer otra capa igual.

Un cop fet ho posarem a la nevera perque cualli tot. Lo ideal es fer-ho el dia abans perque resposi unes quantes hores en fred.

Una vez hecho, lo pondremos en la venera para que cuaje. Lo ideal es hacerlo el día antes para que repose unas cuantas horas en frío.