miércoles, 28 de mayo de 2014

CREMA DE VERDURES // CREMA DE VERDURAS

M'encanten els purés i les cremes... mm.... de fet soc poc de verdura en peça, en canvi triturat m'ho menjo tot (com els nens petits tu... com que no ho veig m'ho menjo, però lo raro és que ho cuino jo!! jajaja). Avui us porto una crema espesseta, molt fàcil i molt bona!

Me encantan los purés y las cremas... mm... de hecho soy poco de verdura en pieza, en  cambio triturado me lo como todo (como los niños pequeños tu... como que no lo veo me lo como, pero lo raro es que lo cocino yo! jajaja). Hoy os traigo una crema espesita, pero muy fácil y muy buena!

Els ingredients:
  • patata (patata)
  • pastanaga (zanahoria)
  • pèsols (guisantes)
  • bajoques (judía verde)
  • sal i oli (sal y aceite)



La preparació:
Si us hi fixeu els ingredients són més o menys com els d'una ensaladilla russa. En primer lloc tallem i preparem tots els ingredients (jo els tallo petits perque al Sergi no li agraden els purés i quan tinc la verdura bullida n'aparto la seva part i ell s'ho menja normal). Els posem a bullir en una olla amb aigua abundant i sal.

Si os dais cuenta los ingredientes son más o menos como los de una ensaladilla rusa. En primer lugar cortamos y preparamos todos los ingredientes (yo los corto pequeños porque a Sergi no le gustan los purés y cuando tengo la verdura hervida le aparto su parte y él se lo come normal). Los ponemos a hervir en una olla con abundante agua y sal.

Passat el temps de cocció traiem l'aigua de l'olla deixant-ne una mica i reservant-n'he una altra part per si fós necessària per aclarir una mica més el puré. Ho passem tot pel túrmix deixant la textura desitjada.

Pasado el tiempo de cocción sacamos el agua de la olla dejando un poco y reservando otro poco por si fuera necesario aligerar un poco más el puré. Lo pasamos todo por la batidora dejando la textura deseada.

Ho emplatem i per sobre li podem posar un raig d'oli d'oliva en cru per sobre i opcionalment li podem posar bocinets de pa torrat.

Lo emplatamos y por encima le podemos poner un chorrito de aceite de oliva en crudo por encima y opcionalmente también le podemos poner trocitos de pan tostado.




lunes, 26 de mayo de 2014

LLIBRETS DE LLOM / LIBRITOS DE LOMO

Això si que en feia de temps que no ho feia!! Suposo que el fet de tenir a la peque em porta a cuinar coses que li puguin agradar per variar una mica.

Esto si que hacía tiempo que no lo hacía!! Supongo que el hecho de tener a la peque me lleva a hacer cosas que le puedan gustar para variar un poco.

Els ingredients:

  • 6 llibrets de llom finets (libritos de lomo)
  • 3 formatgets santé (quesitos santé)
  • 1 ou (huevo)
  • pa rallat (pan rayado)
  • sal i oli (sal y aceite)



La preparació:
Tallem els formatgets per la meitat i en coloquem mig a l'interior de cada llibret, el tanquem i l'apretem una mica per tal que el formatget quedi ben repartit. Després passem els llibrets per l'ou, que haurem debatut i salat, i finalment pel pa rallat cobrint-lo ben bé.

Cortamos los quesitos por la mitad y ponemos medio en el interior de cada librito, los cerramos y los apretamos un poco para que el queso quede bien repartido. Después pasamos los libritos por el huevo, que habremos batido y salado, y finalmente por el pan rayado cubriéndolo bien.

Posem una paella al foc amb un dit d'oli (també es poden fer al forn), pero en aquesta ocasió van ser a la paella) i el posem a escalfar. Un cop esta calentet anem posant els llibrets; es fan força ràpid, els traiem quan estan dauradets pels dos costats. Al treure'ls de la paella els posem a sobre d'un parell de papers absorbents perque aquests agafin l'excedent d'oli.

Ponemos una sartén al fuego con un dedo de aceite (también se pueden hacer al horno), pero en esta ocasión fueron a la sartén) y lo ponemos a calentar. Una vez calentito vamos poniendo los libritos; se hacen bastante rápido, los sacamos cuando estén doraditos por los dos lados. Al sacarlos de la sartén los dejamos encima de un par de papeles absorventes para que cojan el excedente de aceite.

viernes, 23 de mayo de 2014

LLENTIES A L'OLLA EXPRES / LENTEJAS EN LA OLLA RÁPIDA

Fa uns dies vaig comprar un bon grapat de llenties seques pardines a l'agrobotiga de la Cooperativa de Cambrils, tenia ganes de preparar-les jo des de zero i d'alguna manera una mica diferent a com les faig sempre (les podeu veure aquí). Total que com que sóc una mica desastre no penso mai en posar-les en remull, i mirant receptes, n'he trobat una de l'Arguiñano en el llibre de Atrévete a Cocinar, del qual us he parlat alguna vegada, en la qual les posa seques i m'hi he tirat de cap.

Hace unos días compré un buen puñado de lentejas secas pardinas en la Agrobotiga de la Cooperativa de Cambrils, tenía ganas de prepararlas yo desde zero y de alguna forma diferente de como las hago siempre (las podéis ver aquí). Total que como soy un poco desastre no me acuerdo nunca de ponerlas en remojo, y mirando recetas, he encontrado una de Arguiñano en el libro de Atrévete a Cocinar, del cual os he  hablado en alguna ocasión, en la cual las pone secas y me he tirado de cabeza.

M'ha agradat la recepta pel baix contingut en greixos i perque veritablement es moooolt senzilla de fer, ja em direu que us sembla. A més a més es la primera vegada que utilitzo la olla exprés per alguna cosa que no es verdura, no m'havia atrevit a fer-hi res... Jo sens dubte la repetiré!!

Me ha gustado la receta por el bajo contenido en grasas y porque verdaderamente es muuuuuuy sencilla de hacer, ya me diréis que os parece. Además es la primera vez que utilizo la olla rápida para hacer alguna cosa que no sea verdura, no me había atrevido a hacer nada... Yo sin duda la repetiré!!

Els ingredients (2persones):
  • 1 got o 225g de llenties (lentejas)
  • 100 g de xoriç (chorizo)
  • 1 ceba (cebolla)
  • 1 pastanaga (zanahoria)
  • 4 dents d'all (dientes de ajo)
  • sal
  • 1/2 cullerada de pebre vermell dolç (pimenton dulce)
  • 1 fulla de llorer (hoja de laurel)



La preparació:

Posem les llenties a l'olla exprés. Pelem la pastanaga, la ceba i els grans d'all. Ho agreguem tot a l'olla i li posem la fulla de llorer. Tallem el xoriç en 4 troços (els meus eren petitons i els he tallat per la meitat (han quedat de tres dits). Posem 3 gots (3/4 de l) d'aigua freda, posem la  sal al gust i la mitja culleradeta de pebre vermell dolç.

Ponemos las lentejas en la olla rápida. Pelamos la zanahoria, la cebolla y los dientes de ajo. Agregamos todo a la olla y le añadimos la hoja de laurel. Cortamos el chorizo en 4 trozos (los míos eran pequeños y los he cortado por la mitad (han quedado de tres dedos)). Vierte 3 vasos (3/4 de l) de agua fría, añadimos la sal al gusto y la media cucharadita de pimentón dulce.

Quan comenci a bullir, posem latapa i la tanquem (en la posició 2). Quan pugi l'indicador de presió (el pitorro), ho deixem coure durant 8 minuts.

Cuando empiece a hervir, ponemos la tapa y la cerramos (en la posición 2). Cuando suba el indicador de presión (el pitorro), dejamos cocer durante 8 minutos.

Apaguem el foc, movem la roda (amb compte de que cremar-nos) a la posició de "eliminar pressió", esperem qu surti tot el vapor i l'obrim.

Apagamos el fuego, movemos el mando (con mucho cuidado de no quemarnos) a la posición de "eliminar presión", esperamos que salga todo el vapor y la abrimos.

Retirem la fulla de llorer i pasem la ceba, la pastanaga i els alls al got de la batedora i ho triturem tot amb la batedora elèctrica. Posem el puré a l'olla, o barrejem bé i ja es pot servir.

Retiramos la hoja de laurel y pasamos la cebolla, la zanahoria y los ajos al vaso de la batidora y lo trituramos con la batidora eléctrica. Vertemos el puré en la olla, lo mezclamos bien y ya se puede servir.

lunes, 12 de mayo de 2014

CONCURS DE FAVES: QUICHE DE FAVES AMB FORMATGE BLAU // QUICHE DE HABAS CON QUESO AZUL

Avui us porto una entrada una mica especial, us presento el plat que he portat al concurs de cuinar faves de les Jornades Faves a Munts que organitzava l'ajuntament de Montbrió. Durant la fira del Tastaverd de Riudecanyes, en l'estand de l'ajuntament de Montbrió presentaven les jornades i em vaig començar a animar.

Hoy os enseño una entrada un poco especial, os presetno el plato que he llevado al concurso de cocinar con habas de las Jornadas de Habas que organizaba el ayuntamiento de Montbrió. Durante la feria del Tastaverd en Riudecanyes, en el estand del ayuntamiento de Montbrió presentavan las jornadas y me empecé a animar.



Volia buscar una recepta que fós diferent, ja que sempre he associat les faves a estofats o a amanides... (us he de confessar que les faves no m'agraden i els meus pares i els meus sogres van fer de conillets d'indies...). Vaig tenir el flash de fer una quiche (com les que es fan normalment de verdures) però amb algun ingredient que li dongués un toc diferent i per això vaig pensar amb el formatge blau. A les proves ho vaig fer amb i sense formatge blau, però els catadors van estat tots d'acord amb què havia de ser el del formatge blau.

Quería una receta que fuera diferente, ya que siempre he asociado las habas a estofados o a ensaladas... (os tengo que confesar que las habas no me gustan y mis padres y mis suegros fueron los conejitos de indias...). Tuve el flash de hacer una quiche  (como las que se hacer normalmente de verduras) pero con algún ingrediente que le diera un toque distinto, y por eso pensé en el queso azul. En las pruebas lo hice con y sin queso azul, pero los catadores estuvieron de acuerdo que tenía que ser la del queso azul.

Els ingredients:
  • 250 grs de faves fresques de Montbrió (habas frescas)
  • 1 làmina de massa brisa (pasta brisa)
  • 1 ceba gran (cebolla)
  • 1 brick de nata per cuinar (nata para cocinar)
  • 2 ous (huevos)
  • 140 grs de formatge gouda (queso gouda)
  • sal, pebre i nou moscada (sal, pimienta y nuez moscada)

La preparació


En primer lloc piquem la ceba ben petitoneta i la posem a sofregir a la paella amb un polsim de sal a poc a poc per tal que arribi a caramelitzar.

En primer lugar picamos la cebolla pequeñita y la ponemos a sofreir en una sarten con una pizca de sal poquito a poco para que llegué a caramelizar.

Mentres estenem la massa una mica amb el corró i la posem a sobre del motlle aprentant-la be per tots els racons. Seguidament la punxem amb una forquilla o bé la omplim de cigrons (jo en tinc uns que ja només serveixen per això!) i l'enfornem (haurem preescalfat el forn previament) per tal de coure-la, uns 10-12 minuts.

Mientras extendemos la masa un poco con el rodillo y la ponemos encima del molde apretándola bien en todas las esquinas. Seguidamente la pinchamos con el tenedor o bien la llenamos de garbanzos (yo tengo unos que solo sirven para eso!) i la horneamos (tenemos que precalentar el horno previamente) para cocerla unos 10-12 minutos.

Quan la ceba estigui transparent i comença a enrossir hi incorporarem les faves per tal que es coguin una mica i la ceba s'acabi de fer. Aleshores en un bol hi posem els ous, el brick de nata, i també rallem el formatge i li incorporem, ho remenem tot ben bé i li posem un polsim de nou moscada, pebre acabat de moldre i una mica de sal.

Cuando la cebolla esté transparente y empieza a oscurecerse le incorporamos las habas para que se cuezan un poco y la cebolla termine de hacerse. Entonces en un bol ponemos los huevos, el brick de nata, y también rallamos el queso y lo incorporamos, lo mezclamos todo bien bien y ponemos un pizquito de nuez moscada, pimienta recién molida y sal.

Un cop ho tenim tot, damunt de la base i estenem les fabes amb la ceba i per sobre hi posem la mescla que tenim preparada al bol cobrint-ho tot. Finalment per sobre hi posem uns bocinets de formatge blau i ho enfornem entre 15-20 minuts per tal que cualli tot.

Una vez lo tenemos todo, encima de la base la cubrimos con las habas y la cebolla y por encima la mezcla que hemos preparado en el bol para cubrirlo todo. Finalmente por encima ponemos unos trocitos de queso azul y lo horneamos entre 15-20 minutos para que cuaje todo.

BON PROFIT!

A continuació us ensenyo la resta de plats cuinats amb la fava com a ingredient principal que es presentaven al concurs, hi havia tres premis i els plats premiats van ser: el nº2 a la millor recepta tradicional, el nº3 a millor presentació i el nº11 el més original). El jurat estava composat per 4 persones, la Núria Guillen (dietista de l'Hospital Sant Joan de Reus), el Felipe Herrera (fisioterapeuta i dietista), el Rafel (cuiner jubilat i propietari del que va ser La torre dels cavallers) i el Gabriel Molero (que va estudiar a l'escola d'Hosteleria i Turisme i havia treballat en restauració). 

A continuación os enseño el resto de platos cocinados con las habas como ingrediente principal que se presentaban al concurso, había tres premios y los platos premiados fueron: el nº2 a la mejor receta tradicional, el nº3 a la mejor presentación y el nº11 el más original). El jurado estaba compuesto por 4 personas, Núria Guillén (dietista en el Hospital Sant Joan de Reus), Felipe Herrera (fisioterapeuta i dietista), Rafael (cocinero jubilado y propietario del que fue La torre dels cavallers) y Gabriel Molero (ex estudiante de la escuela de Hosteleria y Turismo i ex trabajador de restauración)

Enhorabona als guanyadors, a tots els participants i a l'ajuntament de Montbrió per la iniciativa!

Enhorabuena a los ganadores, a todos los participantes y al ayuntamiento de Montbrió por la iniciativa!



















viernes, 2 de mayo de 2014

MUSCLOS AL VAPOR // MEJILLONES AL VAPOR

Avui us porto una recepta que és més fàcil i ràpida de cuinar que de preprar. Uns musclos de roca al vapor. A mi la veritat és que els musclos no m'agraden massa, ja que normalment queden molt cuits i m'agraden més aviat poc fets. La meva mare és qui normalment baixa a Cambrils a comprar peix fresc a les botiguetes dels pescadors i em va pujar uns quans musclos, així que no em va quedar d'altra que preparar-los.

Hoy os traigo una receta que es mas fácil y rápida de cocinar que de preparar. Unos mejillones de roca al vapor. A mi la verdad es que los mejillones no me gustan demasiado, ya que normalmente quedan muy cocidos y a mi megustam mas bien poco hechos. Mi madre es quien normalmente va a Cambrils a comprar pescado fresco a las tiendecitas de los pescadores y me trajo unos cuantos mejillones, así que no me quedó mas remedio que prepararlo.

Els ingredients:
  • musclos de roca frescos (mejillones de roca frescos)
  • 1/4 de llimona (limón)
  • 2 fulles de llorer (laurel)
  • 5 grans de pebre negre (granos de pimienta negra)
  • 1/2 got de vi blanc (1/2 vaso de vino blanco)
  • 1/2 got d'aigua (1/2 vaso de agua)
  • sal  maldon (sal maldon)

La preparación:
Abans de res ens toca netejar els musclos un per un, traient tots els pels que puguin tenir agafats sota el raigd'aigua.

Antes de nada nos toca limpiar los mejillones uno por uno, sacando todos los pelos que puedan tener cogidos debajo el chorro de agua.

En un cassó amb el mig got d'aigua i el vi blanc, els grans de pebre, les fulles de llorer i el quart de llimona, afegim els musclos, tapem el cassó i ho deixem 3 o 4 minuts a foc fort, comprovem que els musclos s'hagin obert i els reservem.

En un cazo con el medio vaso de agua y vino blanco, los granos de pimienta, las hojas de laurel y el cuarto de limón agregamos los mejillones, tapamos el cazo y dejamos 3-4 minutos a fuego fuerte, comprobamos que se los mejillones se han abierto. Reservamos.

Opcionalment els podem obrir del tot, traient-los una closca (en aquesta ocasió no ho he fet) i els posem en un bol de servir i els amanim amb una miqueta d'oli.

Opcionalmente los podemos abrir del todo los mejillones, quitándoles una concha (en esta ocasión yo no lo he hecho) y los colocamos en una fuente de servir y aliñamos con un poco de aceite.

Servim els musclos al vapor al moment decorant amb uns cristalls de sal maldon ben desfetets i repartits.

Servimos los mejillones al vapor al momento decorando con unos cristalitos de sal maldon bien desmenuzados y repartidos.

BON PROFIT!!